AC Milan: borzalmas helyzetben a szponzori pénzek – FFP
A Calcio e Finanza megnézte az AC Milan bevételeit. A szponzori bevételek 2015 óta folyamatosan csökkenek, 82,7 Millió Euróról 56,8 Millió Euróra. Egyedül az Emirates 14 Millió Eurós szponzori szerződése tartja szinten a csapatot, de ez is le fog járni 2020 Június 30-án.
Szinte minden kategóriában jelentős csökkenés látható. A Pumával kötött szerződés alapján 10,9 Millió Euró járt a csapatnak 2018/19-ben, ami majdnem a fele az utolsó, (2016/17) Adidasos évnek.
A többi szponzori szerződés is jelentősen visszaesett, 2015-ben még 33 Millió Euró volt, tavaly pedig már csak 13,1 Millió (ebből a Tim garantált 4 Millió Eurót, a többi Serie A klub a Telecommal állapodott meg).
2015-ben olyan brandek álltak a Milan mellett, mint pl. az Adidas és az Emirates, szerződést kötöttek a Beiersdorffal (Nivea), a Dolce & Gabbanaval, a Banca Popolare di Milanoval, a Telecom Italiaval és a Volkswagen Group Italiaval (Audi).
2018/19-ben a Puma és az Emirates mellett a Banco BPM-mel, a Betsson Services-szel (StarCasino), a Diesellel, a Gi Grouppal, a Konamival, a Performmal, a Shanghai Haobo Industriallal, a Shanghai Julie Culture and Communicationnel, a Snaitechkel, a Toyo Tiresszel és a Trenitaliaval.
Ennek ellenére a bevételek mégis csökkentek. A 2015 december 31-én zárult pénzügyi évben a szponzori és kereskedelmi bevétel 82,7 Millió Euró volt (ebben nincsenek benne a játékos eladások) a 216,7 Millió Eurós nettó bevételekből, ez 38,2%-ot jelent. Míg 2018/19-ben csak 56,8 Millió Euró volt, ez a 215,5 Millió Eurónak a 26,4%-át jelenti.
A növekvő stadion bevétellel (2015-ben 16,6 Millió Euró és 2018/19-ben 34,1 Millió Euró) és a TV közvetítési díjakkal (84 Millió Euróról 105 Millió Euróra emelkedtek a kupa részvételek miatt) sikerült szinten tartania a nettó bevételt az elmúlt években.
Viszont, ha a Milannak nem sikerül visszakerülni a Bajnokok Ligájába és ezáltal új, jelentős anyagi hátérrel rendelkező szponzorokat szerezniük, akkor gazdaságilag gondban lesznek és megrekedhetnek egy közép csapat szintjén.