Napi érdekességek: Chicagoban felgyújtják a síneket, hogy ne késsenek a vonatok
Valahogy sosincs ínyünkre a télen való tömegközlekedés, hisz folyton késésekre, járatkimaradásokra kell számítani – kivéve a fejlettebb városokban, ahol lángoló vonatsínekkel biztosítják a zavartalan közlekedést.
Miközben az Egyesült Államok és Kanada egyes részeit megbénítja a hideg, addig a chicagói tömegközlekedés él, mint Marci Hevesen: szó szerint égnek náluk a vasúti sínek. Habár a mardosó lángnyelvek felett átszáguldó vonatok látványa apokaliptikusnak tűnhet, nem gyújtogatásról van szó. Ezt csak arra használják, hogy elkerüljék a sínek befagyását és a vonatok leállását. A módszert akkor vetik be, amikor a hőmérséklet 0°C alá csökken, a hideg időjárás és a vasúti sínek ugyanis nem igazán csípik egymást. A váltók jéggel és hóval tömődhetnek el a fagypont alatti hőmérsékleten, a két sín pedig szétválhat a csatlakozásuknál. Utóbbi sínhiba azért jön létre, mert, ahogy az extrém hideg összezsugorítja a fémet, a sínek széthúzódnak egymástól. A tűzzel való melegítés azonban kitágítja azt, így a két sínt újra össze lehet illeszteni.
A Metra Rail közlekedési vállalat ehhez fűtőberendezéseket használ. A lángok valójában ezekből a sínek mellett futó, gázzal táplált fűtőberendezésekből származnak, amelyek melegen tartják azokat. A Metra szerint biztonságban vannak az elsuhanó vonatok, mert a gázolaj csak nyomással és hővel ég, nyílt lánggal nem. A karbantartó személyzet kézzel gyújtja be a fűtőberendezéseket és szabályozni is tudja a gáz áramlását. Amíg a fűtőrendszerek üzemelnek, addig pedig a területen maradnak és szemmel tartják a lángokat. További érdekességek, hogy habár a hő hatására néha megsérül egy némelyik sínpár, ez a módszer még mindig biztonságosabb, mint az előző. Korábban kerozinnal töltött edényeket használtak, amelyeket a pályakötések közötti résekbe dugtak, és egyszerűen meggyújtották őket.